논문 목록
Issue Date Title Journals
2023-11 플랫폼을 넘어 생태계로: Information Ecology Theory를 활용한 메타버스 산업 생태계연구 Information Systems Review
2023-09 Can Coupon Holding Duration and Message Framing Increase the Effect of Push Notifications on Mobile Coupon Redemption? Evidence from A Randomized Field Experiment Asia Pacific Journal of Information Systems
2023-03 The Roles of Digital Exhibition in Enhancing Immersive Experience and Purchase Intention Asia Pacific Journal of Information Systems
2022-05 Fear Appeal Cues to Motivate Users' Security Protection Behaviors: An Empirical Test of Heuristic Cues to Enhance Risk Communication INTERNET RESEARCH
2022-02 OTT 서비스의 세 가지 질적 요소: 혼합적 연구방법을 통한 접근 Information Systems Review
2021-03 Accurately or accidentally? Recommendation agent and search experience in over-the-top (OTT) services INTERNET RESEARCH
2020-10 인터넷 개인방송의 상호작용성이 플로우를 매개로 시청자의 후원 행위 의도에 미치는 영향 인터넷전자상거래연구
2020-08 유튜브 내의 휴리스틱 단서들이 정보검색 콘텐츠 시청의도에 미치는 영향 Information Systems Review
2019-12 모바일 앱 아이콘 컬러가 다운로드 의도에 미치는 영향 인터넷전자상거래연구
2019-12 온라인 게임 내 사용자 간 상호작용이 지속사용의도에 미치는 영향: 경쟁과 협력을 중심으로 인터넷전자상거래연구
2018-03 기업의 스마트폰 메시지에 대한 고객 신뢰도에 관한 연구: 메시지 정교화 모델을 중심으로 Information Systems Review
2016-06 Procedural justice to enhance compliance with non-work-related computing (NWRC) rules: Its determinants and interaction with privacy concerns INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION MANAGEMENT
2015-06 Institutional pressures in security management: Direct and indirect influences on organizational investment in information security control resources INFORMATION & MANAGEMENT
2014-04 The Role of Merchandiser Feedback Comments and Performance Profiles in Building Trust in Group Buying Sites Information Systems Review
2012-12 B2C 마이크로블로깅을 통한 고객참여 메커니즘의 이해 Asia Pacific Journal of Information Systems
2012-09 트위터를 통한 기업과 고객과의 소통: 지속적인 팔로윙과 구전 의도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구 Asia Pacific Journal of Information Systems
2011-10 Out of fear or desire? Toward a better understanding of employees’ motivation to follow IS security policies INFORMATION & MANAGEMENT
2010-07 Can Market Knowledge from Intermediaries Increase Sellers' Performance in On-Line Marketplaces? INTERNATIONAL JOURNAL OF ELECTRONIC COMMERCE
2009-03 OUT OF DEDICATION OR CONSTRAINT? A DUAL MODEL OF POST-ADOPTION PHENOMENA AND ITS EMPIRICAL TEST IN THE CONTEXT OF ONLINE SERVICES Mis Quarterly
2008-11 Internet users' information privacy-protective responses: A Taxonomy and a nomological model Mis Quarterly