논문 목록
Issue Date Title Journals
2008-01 Maintaining continuers vs. converting discontinuers: relative importance of post-adoption factors for mobile data services International Journal of Mobile Communications
2007-12 Contribution to quality of life: A new outcome variable for mobile data service JOURNAL OF THE ASSOCIATION FOR INFORMATION SYSTEMS
2007-12 색조와 색상차를 이용한 디지털 미디어 시스템의 설계 방안에 대한 실험적 연구 Information Systems Review
2007-09 모바일 인터넷의 사용 가치에 대한 비교 문화적 관점의 실증적 연구 Journal of Information Technology Application and Management
2007-08 디지털 컨버전스에서의 인터럽션: 멀티 모달리티와 멀티 태스킹 간의 상호 관계를 중심으로 대한인간공학회지
2007-08 Collaborate and share: An experimental study of the effects of task and reward interdependencies in Online games CYBERPSYCHOLOGY & BEHAVIOR
2007-06 객관적 성과의 형평성이 인지적 성과 및 게임 이용 행동의도에 미치는 영향 한국게임학회 논문지
2007-05 디자인 중심 신제품 개발 전략의 성공 요인:초콜릿 폰 개발 사례를 중심으로 경영과학
2007-05 휘도대비가 가독성에 미치는 영향에 대한 실험 연구- 화면 크기와 가독량을 고려한 휘도대비 가이드라인 - 대한인간공학회지
2007-02 Contribution to Quality of life: Cross-national validation of new metrics for mobile data service technology in Korean and Japan INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND TECHNOLOGY MANAGEMENT
2007-01 Culture-technology fit: Effects of cultural characteristics on the post-adoption beliefs of mobile Internet users INTERNATIONAL JOURNAL OF ELECTRONIC COMMERCE
2006-12 블로그를 통한 사회 연결망의 구조적 특성과 개인의 관계적 행위간의 상호 작용에 대한 정성적 연구 경영학연구
2006-09 유비쿼터스 컴퓨팅 환경에서 PDN의 구조와 결정 요인에 대한 정성적 연구 JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY APPLICATION AND MANAGEMENT
2006-09 불확실성 회피성향이 수용 후 행동에 미치는 영향: 모바일 인터넷 서비스를 중심으로 경영정보학연구
2006-07 Towards optimal navigation through video content on interactive TV INTERACTING WITH COMPUTERS
2006-07 재미를 위한 HCI: HCI 관점에서의 재미있는 경험에 대한 개념적 연구 한국HCI학회논문지
2006-03 무엇이 온라인 게임 플레이어로 하여금 즐거움을 경험하게 만드는가? Journal of Game Industry and Culture
2006-01 Culturability in mobile data services: A qualitative, study of the relationship between cultural characteristics and user-experience attributes INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
2006-01 Mobile data service fules the desire for uniqueness COMMUNICATIONS OF THE ACM
2005-01 An empirical study of use contexts in the mobile Internet, focusing on the usability of information architecture INFORMATION SYSTEMS FRONTIERS
2005-01 Visualizing e-brand personality: Exploratory studies on visual attributes and e-brand personalities in Korea INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
2005-01 Use contexts for the mobile internet: A longitudinal study monitoring actual use of mobile internet services INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
2004-07 Exploring E-Business Implications of the Mobile Internet: A Cross-National Survey in Hong Kong, Japan and Korea International Journal of Mobile Communications
2004-04 Critical factors for the aesthetic fidelity of web pages: Empirical studies with professional web designers and users INTERACTING WITH COMPUTERS
2004-01 Architectural criteria for website evaluation -conceptual framework and empirical validation BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY
2004-01 Do size and structure matter to mobile users? An empirical study of the effects of screen size, information structure, and task complexity on user activities with standard web phones BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY
2004-01 Why People Continue to Play Online Games: In Search of Critical Design Factors to Increase Customer Loyalty to Online Contents CYBERPSYCHOLOGY & BEHAVIOR
2003-12 What's so different about the mobile Internet? COMMUNICATIONS OF THE ACM
2003-10 시간 기반 컨텐츠를 위한 항해 시스템에 대한 실증적 연구 : 디지털TV를 중심으로 정보과학회논문지 : 소프트웨어 및 응용
2003-05 Why Are Some Diagrams Easier to Work With? : Effects of Diagrammatic Representation on the Cognitive ACM TRANSACTIONS ON COMPUTER-HUMAN INTERACTION
2003-05 What Makes People Visit Internet Stores Again?: Customer Loyalty for Purchase Involvements for Elect VISION: THE JOURNAL OF BUSINESS PERSPECTIVE
2003-05 How Do We Understand a System with (so) Many Diagrams?: Cognitive Integration Processes in Diagramma INFORMATION SYSTEMS RESEARCH
2003-05 Designing towards emotional usability in customer interface- trustworthiness of cyber-banking system INTERACTING WITH COMPUTERS
2003-05 An Empirical study of navigation aids in customer interface BEHAVIOR & INFORMATION TECHNOLOGY
2003-05 An AHP & Survey for Selecting Workflow Management Systems INTERNATIONAL JOURNAL OF INTELLIGENT SYSTEMS
2003-05 A Cognitive Study on the Planning Process of Linear Programming YONSEI BUSINESS REVIEW
2003-05 학습자 중심의 인터넷 기반강좌-인터넷과 디지털 컨텐츠 수업 사례를 중심으로 경영교육연구
2003-05 사이버 쇼핑몰에서 효과적인 정보탐색을 위한 사용자인터페이스 디자인에 관한 연구 인지과학회 논문지
2003-05 분산인지 생각있는 디자인
2003-05 모바일 인터넷 사용 성과와 만족도에 영향을 미치는 신체적 정황요인에 관한 연구 인지과학회 논문지
2003-05 도형을 이용한 계층 구조 표현 방식에 대한 실증적 연 경영정보학 연구
2003-05 교차적 연결과 다계층구조의 유용성에 관한 인지적 인지과학회 논문지
2003-05 공간 지식을 적용한 항해 시스템에 관한 연구: 대규모 웹 사이트를 중심으로 경영정보학 연구
2003-05 고객 충성도 (Customer Loyalty)에 영향을 미치는 온라인 게임의 중요요소에 대한 LISREL 모델 분석 경영정보학 연구
2003-05 객체지향 다이어그램을 이용한 기업간 프로세스의 통합에 관한 실증적 연구 경영과학
2003-05 감성 기반의 웹페이지 디자인을 위한 실증적 연구 정보과학회논문지
2003-05 An empirical study on the adoption of information appliances with a focus on interactive TV Telematics and Informatics
2003-05 유 · 무선 인터넷 설문조사의 비교연구 경영과학
2003-04 Why is Programming (Sometimes) So Difficult?: Programming as Scientific Discovery in Multiple Proble INFORMATION SYSTEMS RESEARCH
2003-04 Toward the Construction of Customer Interfaces for Cyber Shopping Malls. - HCI Research for the Elec ELECTRONICS LETTERS
2003-04 Metaphoric Navigation Aids for Cyber Shopping Malls: An Empirical Study toward the Construction of C INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT SCIENCE
2003-04 시각 디자인 요소와 감성 요소간의 상관 관계에 대한연구 경영정보학 연구
2003-04 다중 문제 공간의 상호 작용을 기초로 한 표상의 전환에 대한 연구. 인지과학회 논문지
2003-04 객체지향 방법론을 이용한 프로세스 모델링에 대한연구 경영정보학 연구
2003-04 삶의 공간으로서의 웹 사이트에 대한 평가 체계 경영정보학 연구
2003-03 온라인 게임을 즐기는 이유: HCI (Human-Computer Interaction) 관점에서의 온라인 게임 요소 분석 게임산업저널 연구논문지
2003-03 게임시스템에 대한 개념모델 게임산업저널 연구논문지
2003-01 Designing emotionally evocative homepages: An empirical study of the quantitative relations between design factors and emotional dimensions INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER STUDIES
2002-11 Metaphors and Categories: Impact on the Navigation Process within Cyber Space PROCEEDINGS OF THE NINETEENTH CONFERENCE OF COGNIT
2002-11 Group Problem Solving in Dynamic Decision Making:Problem Complexity and Divergent Inference COGNITIVE STUDIES
2002-11 An Empirical Study on the Cognitive Difference between the Creators and Users of Object-Oriented Met INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT SCIENCE
2002-11 무엇이 홈페이지의 감성 품질을 결정하는가?-감성 측면과 디자이너의 측면 그리고 사용자 측면을 중심으로 디자인학연구
2002-10 A Cross-Cultural Study on the Value Structure of Mobile Internet Usage: Comparison between Korea and Japan Journal of Electronic Commerce Research
2002-09 Businesses as Buildings: Metrics for the Architectural Quality of Internet Businesses INFORMATION SYSTEMS RESEARCH
2002-09 모바일 인터넷의 사용에 영향을 미치는 중요 요인에 대한 실증적 연구 경영정보학 연구
2002-08 지각된 정보구조의 효과적 형성을 위한 색공간 네비게이션 시스템의 연구 디자인학연구
2002-08 From Design Features to Financial Performance: A Comprehensive Model of Design Principles for Online Stock Trading Sites Journal of Electronic Commerce Research
2002-08 Critical Design Factors for Successful E-Commerce Systems Behaviour and Information Technology
2002-06 정보가전의 기술 수용에 관한 실증적 연구: 양방향 TV를 중심으로 경영정보학 연구
2002-06 Information Quality for Mobile Internet Services: A Theoretical Model with Empirical Validation Electronic Markets
2002-04 An Empirical Study on the Convergence Pattern of Internet TV’s 연세 경영연구
2001-12 모바일 인터넷 서비스 시장의 변화 추세에 관한 연구 헌법판례연구
2001-12 모바일 인터넷 사용 성과와 만족도에 영향을 미치는 신체적 정황 요인에 관한 연구 인지과학
2001-10 고객 충성도에 영향을 미치는 온라인 게임의 중요요소에 대한 LISREL 모델 분석 경영정보학연구
2001-10 고객 입장에서 본 모바일 인터넷 비즈니스 CEO Perspective
2001-09 감성기반의 웹페이지 디자인을 위한 실증적 연구 정보과학회논문지
2001-08 공간 지식을 적용한 항해 시스템에 관한 연구 경영정보학연구
2001-06 국내 모바일 인터넷 비즈니스의 현황과 추세 경영논총
2001-01 What Makes People Visit Internet Stores Again? VISION
2000-08 학습자 중심의 인터넷 기반강좌- 인터넷과 디지털 컨텐츠 수업 사례를 중심으로 경영교육연구
2000-04 예제가 프로그래밍 언어의 학습과정에 미치는 영향 인지과학
2000-03 인간의 인지 및 감성을 고려한 게임 디자인 전략 경영정보학연구
2000-01 Toward the Optimal Link Structure of the Cyber Shopping Mall INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER STUDIES
2000-01 How Can We Understand a System with (So) Many Diagrams?: Cognitive Integration Processes in Diagrammatic Reasoning INFORMATION SYSTEMS RESEARCH
2000-01 Experiment on the Effectiveness of Link Structure for Convenient Cybershopping JOURNAL OF ORGANIZATIONAL COMPUTING AND ELECTRONIC COMMERCE
2000-01 Contextual Navigation Aids for Two World Wide Web Systems INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
2000-01 교차적 연결과 다계층구조의 유용성에 관한 인지적 연구 인지과학
1999-12 국내 인터넷 쇼핑몰의 현황 및 성공요인분석 : 환경, 비즈니스, 시스템 특성 Information Systems Review
1999-05 Why Are Some Diagrams Easier to Work With?: Effects of Diagrammatic Representation on the cognitive Integration Process of Systems Analysis and Design ASSISTENZA INFERMIERISTICA E RICERCA
1999-05 Toward the Construction of Fun Computer Games: Differences in the views of Developers and Players Personal Technologies
1999-05 An Empirical Study of Navigation Aids in Customer Interface Behaviour and Information Technology
1999-05 도형을 이용한 계층 구조 표현 방식에 대한 실증적 연구 경영정보학연구
1998-12 사이버 쇼핑몰에서 효과적인 정보탐색을 위한 사용자 인터페이스 디자인에 관한 연구 인지과학
1998-05 Designing towards Emotional Usability in Customer Interface: Trustworthiness of Cyber-Banking System Interface INTERACTING WITH COMPUTERS